Jabłczan kreatyny – suplement, odżywka na masę mięśniową

Jabłczan kreatyny jest zaraz obok monohydratu najczęściej kupowaną formą odżywki kreatynowej. Grono swoich miłośników zyskał zwłaszcza wśród osób, które lubią spożywać mniejsze dawki suplementów, tych, które miewają problemy z przybieraniem na wadze, a także fanów nieco bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Dlaczego? Dowiesz się już wkrótce!

Ogólne działanie kreatyny

Kretyna stosowana jest przez sportowców, którzy mogą pochwalić się minimum rocznym stażem na siłowni. Jest to suplement, który pomaga w nabraniu suchej masy mięśniowej, a także w bardziej efektywnym treningu. Działa na kilka sposobów, jednak my wyróżnimy dwa najistotniejsze z naszej perspektywy:

  1. bierze udział w odnowie cząsteczek energetycznego ATP, przez co energia szybciej jest regenerowana, a my możemy ćwiczyć dłużej z tą samą intensywnością
  2. wpływa na napływ wody do mięśni, a wraz z nią dostarcza niezbędne do rozbudowy i regeneracji związki odżywcze, w tym białko, cukry i wszelkiego rodzaju witaminy, które akurat znajdą się w krwiobiegu
    Niezależnie od formy kreatyny, na jaką się zdecydujesz, ogólne działanie suplementu będzie takie samo.

Zalety jabłczanu kreatyny

Jabłczan kreatyny jest odrobinę mniej popularny od przebadanego na każdą stronę monohydratu. Z roku na rok sięga po niego coraz więcej osób. Podstawową różnicą, jaką zobaczymy już po pierwszym obejrzeniu produktu jest cena. Jabłczan kreatyny jest droższy od podstawowego monohydratu, a to z dwóch przyczyn: bardziej zaawansowanego technologicznie procesu produkcji suplementu większej przyswajalności, a co za tym idzie, konieczności spożycia mniejszej dawki Jabłczan kreatyny reklamowany jest jako produkt, który w znacznie mniejszym stopniu od monohydratu zatrzyma wodę w Twoim organizmie. W rezultacie, jego działanie nie będzie tak odczuwalne na wadze, bowiem to, co będziecie przybierać okaże się masą mięśniową bez tak dużych dodatków wody jak może mieć to miejsce w podstawowej formie. Kolejną zaletą, która została wspomniana, jest możliwość przyjmowania mniejszych dawek. Mówi się o większej stabilności jabłczanu keatyny w kwaśnym środowisku żołądka. Co to znaczy? Mniej więcej to, że cząsteczki się nie rozpadają i zostają wykorzystywane. W przypadku monohydratu musimy liczyć się z zamienieniem części spożytej dawki na produkty uboczne metabolizmu. Wielu bywalców siłowni, zaznacza, że mięśnie budowane z udziałem jabłczanu mają bardziej naturalny, efektywny wygląd. Suplement nie powoduje efektu obrzmienia ramion, jednocześnie wspomagając ich równomierny rozrost.

Dawkowanie jabłczanu kreatyny

Jabłczan kreatyny stosujemy bez tak zwanej fazy ładowania bądź cyklu keratynowego. Zalecane jest spożywanie do 10 g suplementu dziennie. Warto dawkę rozłożyć na 5 g przed treningiem i 5 g po nim. W ten sposób suplementujemy w równy sposób stale, nie martwiąc się o nasycenie bądź jego brak. Pomijamy mankamenty związane z planowaniem własnej suplementacji.

Dla kogo jest jabłczan kreatyny?

Przede wszystkim dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na dodatkowy kilogram wody. W tej grupie znajdą się zawodnicy, którzy są ważeni, a więc ci, którzy występują w sportach walki. Dodatkowo, z jabłczanu kreatyny często korzystają endomorficy, których metabolizm lubi płatać figle – tu będzie to jak najbardziej skuteczne działanie prewencyjne przed nadmiernym zatrzymywaniem wody. Aż w końcu – jabłczan będzie dla tego, który ma ochotę nieco więcej wydać na swoją suplementację.

admin